tisdag 9 april 2013

Berättelser från Engelsfors - Loves it!

Japp. Berättelser från Engelsfors, seriealbumet med som avslöjar lite mer om karaktärerna i Cirkeln och Eld var såklart mycket bra. Det är snyggt tecknat av Kim W Andersson, Karl JOhansson och Lina Neidestam, och jag tycker att de olika tecknarstilarna fungerar bra tillsammans. Jag tänkte faktiskt inte så mycket på att de olika kapitlen var tecknade av olika personer, det kändes som att stämningen var samma överallt.
   Alla berättelser är inte lika intressanta, det är för lite Anna-Karin och är inte jätteförtjust i upplägget med tarotkort som inledning till kapitlen (gillar Mona Månstråle dock!) Förutom den lilla kritiken så älskar jag Berättelser från Engelsfors. Det är inget album för de som inte har läst böckerna, men för de som har... oj vilket bra komplement!
Jag är väldigt, väldigt sugen på del tre i trilogin nu! Jag vill dessutom ha mer serier! Gärna hela bokserien illustrerad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar